Ruszyły prace w al. Jana Pawła II

Drogowcy z Zarządu Dróg Miejskich rozpoczęli przebudowę al. Jana Pawła II pomiędzy rondami Czterdziestolatka i ONZ. Zmiany poprawią funkcjonalność i bezpieczeństwo jednej z głównych arterii miasta. W pierwszym etapie prace objęły część wschodniej jezdni.

Zmiany w ruchu
Wyłączone z ruchu zostały skrajne prawe pasy jezdni, prowadzącej w kierunku Żoliborza na odcinku od ronda Czterdziestolatka do ronda ONZ. Kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu. Połączenie z al. Jana Pawła II straciły ulice Złota, Sienna i Śliska, które kończą się teraz ślepo, a na ich końcu trzeba zawrócić. Roboty objęły także południowo-zachodni narożnik ronda ONZ. Na wylocie z ronda w kierunku Dworca Centralnego są dwa pasy ruchu. 

Utrzymany jest wjazd na parking przy Dworcu Centralnym oraz na pętlę autobusową, czynny jest także przystanek dla autobusów linii 174 oraz nocnych N45 i N95.

Plac budowy obejmuje także część chodnika po wschodniej stronie alei. Wzdłuż centrum handlowego utrzymane jest przejście dla pieszych o szerokości 2,5 m. Dalej piesi mają jeszcze szerszy trotuar. Czynne są wyjścia z przejścia podziemnego pod rondem Czterdziestolatka w północno-wschodnim narożniku, czyli przy Dworcu Centralnym. Zwężone są przejścia dla pieszych po południowej i wschodniej stronie ronda ONZ. Dodatkowo, w związku z budową wieżowca, zamknięta jest droga dla rowerów po północnej stronie ul. Świętokrzyskiej, pomiędzy rondem ONZ a ul. E. Plater.

Aleja od nowa
Przebudowa ronda Czterdziestolatka i al. Jana Pawła II to jedna z najdłużej wyczekiwanych przez mieszkańców inwestycji. Obecnie brak tu udogodnień dla osób starszych oraz z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi, ale również zwykłych pieszych i rowerzystów.

To wszystko niebawem się zmieni. Inwestycja zakłada remont i przebudowę istniejących jezdni, by zachować jednolity przekrój całego ciągu komunikacyjnego. Dziś w pobliżu Dworca Centralnego jezdnia rozszerza się do pięciu pasów ruchu, podczas gdy na dalszym odcinku kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy.

Dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni, po obu stronach ulicy powstaną drogi dla rowerów i szersze chodniki, zostaną wybudowane zatoki postojowe oraz posadzone szpalery drzew, krzewów, żywopłotów i bylin. Co ważne, zachowana zostanie dotychczasowa przepustowość ulicy.

Bez barier
Duże zmiany czekają także rondo Czterdziestolatka u zbiegu al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich. Wyznaczone zostaną nowe naziemne przejścia dla pieszych po północnej stronie ronda (przy przystankach tramwajowych) oraz po stronie zachodniej (wraz z przejazdem rowerowym). Ułatwi to pieszym, w tym osobom starszym i o ograniczonej mobilności oraz podróżnym z bagażami, wygodne przedostanie się na Dworzec Centralny i do przystanków tramwajowych. Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy powstaną również w osi ul. Nowogrodzkiej.
Komunikacja: 

Inne: 
Na ul. Złotej zakaz zatrzymywania się został wprowadzony po obydwu stronach ulicy przy samym skrzyżowaniu z al. Jana Pawła II. Na ul. Siennej nie można zaparkować w rejonie łącznika z ul. Śliską. Natomiast na ul. Śliskiej zakaz zatrzymywania się obowiązuje po północnej stronie ulicy na odcinku od łącznika z ul. Sienną do al. Jana Pawła II.
Początek: 
2020-05-18
Koniec: 
2020-12-31